Ilmeisesti ensimmäisenä keltaista väriä käytti vuokrakyytien tarjonnassa Albert Rockwell, joka perusti Yhdysvalloissa Bristoliin Connecticutiin Yellow Taxicab Co. -nimisen yrityksen vuonna 1912.
Keltaisen kerrotaan olleen Rockwellin vaimon lempiväri, ja keltaiset vuokra-autot tulivat pian tunnetuiksi koko kaupungissa.
Rockwell yritti estää muitakin maalaamasta taksejaan keltaisiksi ja nosti asiasta yli 50 kannetta. Joitain hän voitti, mutta yleisesti tuomioistuimet totesivat, ettei hän voinut omia mitään väriä yksinoikeudella.
Keltaisten taksien kuuluisuuden takana on kuitenkin John Hertz, jolla oli taksiyritys Chicagossa.
Hän luki vuonna 1915 tieteellisen artikkelin, jonka mukaan keltainen oli kaukaa parhaiten erottuva väri, ja maalasi taksinsa keltaisiksi saadakseen ne erottumaan kaupunkikuvassa.
Asiakasvirta kasvoi, ja muutaman vuoden kuluttua Hertzillä oli jo noin 2 700 taksia eri suurkaupungeissa.
Myös muut huomasivat keltaisen värin voiman ja ottivat sen käyttöön.
Vuonna 1969 säädettiin laki, jonka mukaan New Yorkin taksien oli oltava keltaisia. Sen ansiosta rekisteröidyt taksit oli helppo erottaa niistä vuokra-autoista, jotka kyyditsivät asiakkaita yksityisesti ilman taksilupaa.