
Concordessa oli ahdasta, mutta toisaalta siellä tarjoiltiin hummeria.
Jetset matkusti kalliisti
Concorde suunniteltiin alusta asti palvelemaan upporikkaita matkustajia.
Heitä houkuteltiin laadukkaalla ruokalistalla, kalliilla viineillä ja kuubalaisilla sikareilla, jotka pönkittivät mielikuvaa siitä, että vain kaikkein rikkaimmilla oli varaa lentää maailman nopeimmalla matkustajakoneella.
Vuonna 1986 lento Concordella New Yorkista Lontooseen maksoi 2 076 dollaria, mikä vastaa nykyrahassa noin 4 600:aa euroa.
Lento kesti yleensä noin 3,5 tuntia ja kovalla myötätuulella jopa vähemmän aikaa.
Vuonna 1996 Concorde lensi reitin ennätysajassa 2 tuntia ja 53 minuuttia.
Concorde lukuina
Nimi
Aérospatiale/BAC Concorde
Huippunopeus
2 180 km/h
Suurin lentokorkeus
18,3 km
Toimintamatka
7 750 km
Matkustajien lukumäärä
120
Polttoaineen kulutus
25 000 l/h
Valmistusmäärä
20
Kilpailijat jäivät jälkeen

Boeing 747
Huippunopeus: 900 km/h
Otettiin käyttöön: 1970
Valmistusmäärä: 1 557

DC-10
Huippunopeus: 982 km/h
Otettiin käyttöön: 1971
Valmistusmäärä: 386

Airbus A300
Huippunopeus: 876 km/h
Otettiin käyttöön: 1974
Valmistusmäärä: 561

Jälkipoltin toi vauhtia
Concorden Rolls-Royce/Snecma Olympus 593 -moottori oli ainoa siviilikäyttöinen jälkipolttimellinen moottori.
Jälkipoltin ruiskuttaa polttoainetta suoraan moottorin suihkuputkeen, jolloin palokaasut poistuvat suurella nopeudella ja lisäävät työntövoimaa.
Vuonna 1974 tehdyissä testeissä Concorden kaikki moottorit tuottivat enemmän työntövoimaa kuin F-16-hävittäjän moottori.

Harrastajat haluavat Concorden taas ilmaan
Concordet poistettiin käytöstä vuonna 2003, ja niitä on siitä asti ollut esillä ilmailumuseoissa eri puolilla maailmaa.
Joukko Concorde-harrastajia yrittää nyt saada kuuluisan koneen taas ilmaan.
Vuonna 2015 Club Concorde ilmoitti saaneensa lähes 190 miljoonan euron lahjoituksen ja haluavansa ostaa Paris-Le Bourget'n lentokentällä esillä olevan Concorden.
Asiantuntijat kuitenkin epäilevät, saadaanko Concordeja enää lentokuntoon.