Hitler sai kokonaisen laivueen koneita
Saksassa järjestettiin vaalit vuonna 1932, ja Adolf Hitlerin piti päästä nopeasti paikasta toiseen.
Niinpä hän vuokrasi Lufthansalta lentokoneen, ja kun hänet nimitettiin valtakunnankansleriksi, hän hankki oman lentokoneen.
Hitlerin uusi virkakone oli Junkers Ju 52, jota ohjasi sotaveteraani ja vakaumuksellinen natsi Hans Baur.
Hitler istui aina oikeanpuoleisella etuistuimella, koska siitä hän saattoi tarkkailla koneen nopeutta ja kojelautaa.
Hitler hankki myöhemmin vielä seitsemän lentokonetta, ja hänen kahdeksaa konettaan alettiin kutsua ”Führer-lentueeksi”.
"Führerin laivue" varustettiin sotaan
Vuonna 1939 Hitler vaihtoi ahtaiksi käyneet vanhat Junkersit Baurin suosituksesta suurempiin Focke-Wulf Fw 200 Condoreihin.
Hitler teetti uusiin koneisiin muutostöitä ja rakennutti henkilökohtaisesta Fw 200:staan erityisen ylellisen ja turvallisen erikoismallin.
Matkustamossa oli Hitleriä varten muun muassa nahkasohva ja pöytä ja sen yhteydessä mittaristo, josta Hitler saattoi tarkkailla koneen nopeutta ja korkeutta.
Ruuan valmistus ja alkoholin nauttiminen koneessa oli kielletty, mutta siellä tarjoiltiin valmiita aterioita, jotka Führer nautti posliiniastioilta hakaristein koristelluilla hopeisilla aterimilla.
Hitlerin istuin oli kuin nojatuoli, joka oli vahvistettu luodinkestävällä metallilla.
Siinä oli lisäksi sisäänrakennettu laskuvarjo sekä heittomekanismi hätätilanteita varten.
Hitlerin Fw 200 sai nimen Immelmann 3, sillä se oli hänen kolmas lentokoneensa.
”Führer-lentue” kasvoi 13:een koneeseen, jotka kuljettivat muitakin johtavia natseja.
Sodan sytyttyä koneisiin asennettiin kolme konekivääriä ja hätäluukku, josta matkus-tajat saattoivat hypätä laskuvarjoilla.
Hitlerin Fw 200 Condor ja suurin osa Führer-lentueen koneista tuhoutui heinäkuussa 1944 liittoutuneiden Berliinin Tempelhofin lentokentälle tekemässä ilmaiskussa.