Milloin timanteista tuli tyttöjen parhaita ystäviä?

Miksi naiset haluavat juuri timantteja vihkisormukseensa?

Viisi vuotta De Beersin kampanjasta Marilyn Monroe lauloi kappaleen Diamonds Are a Girl’s Best Friend.

© Scanpix

Timanteista tuli suosittuja vihkisormuksissa Yhdysvalloissa vuoden 1948 jälkeen.

Suosion taustalla oli timanttikonserni De Beers. Se lyöttäytyi jo vuonna 1938 yhteen N. W. Ayer & Son mainostoimiston kanssa ja aloitti mittavan timanttien markkinointikampanjan

muotilehdissä.

Kaikki sai alkunsa hääkampanjasta

Kampanjan tulokset eivät olleet kummoisia, mutta kuin toimisto vuonna 1948 lanseerasi massiivisen hääkampanjan tunnuslauseella ”Timantit ovat ikuisia”, yhä useampi morsian alkoi toivoa juuri timanttisormusta.

Pian kahdeksan kymmenestä valitsi timanttisormuksen.

De Beers perustettiin vuonna 1888, ja se tuottaa nykyisin noin 35 prosenttia maailman timanteista.

De Beers aloitti toimintansa Etelä-Afrikassa.

© Scanpix